Conducció en carretera convencional

Conduir a velocitats excessives fa que disminueixi el camp visual o l'angle de visió així com augmentar la distància de frenat. Com a conseqüència, això pot causar pèrdua de control del vehicle, invasió del carril contrari, col·lisions frontals amb altres vehicles, sortides de la carretera, etc.

A Espanya, entre el 75-80% dels accidents tenen lloc a les carreteres convencionals i l'excés de velocitat és, a la majoria d'ells, el causant principal d'aquest accident en provocar la pèrdua de control del vehicle.

És per això que des d'el mes de gener passat el límit de velocitat a les carreteres convencionals és de 90 km/h per a turismes, motocicletes i autobusos. S'espera que baixant la velocitat en aquest tipus de vies es pot arribar a reduir l'accidentalitat, aconseguint fins a un 10% menys de morts cada any.

Països com Hongria i Suècia ja han implantat normativa similar i han aconseguit disminuir en un 40% el nombre d'accidents en rebaixar la velocitat màxima permesa de 90 a 80 km/h.

Si s'aconsegueix que a Espanya aquesta reducció de la velocitat màxima permesa pugui portar amb si una disminució d'almenys un 10% de l'accidentalitat per a aquest tipus de vies, segurament haurà valgut la pena arribar 5 minuts més tard o haver de sortir 5 minuts abans de casa.

Utilitzem cookies, pròpies i de tercers, per a optimitzar la seva visita i millorar els nostres serveis mitjançant la personalització dels nostres continguts i analítica de navegació.Més informació en la nostra Política de cookies.

Indiqui les seves preferencies per a les cookies: