El 30, número estrella a les carreteres del 2021

Des de finals de l'any passat, hem estat veient que a diferents vies urbanes han anat reduint la velocitat a 30 km/h. Doncs bé, a partir de l'11 de maig, a tota Espanya, aquesta serà la velocitat límit per a les vies urbanes amb un sol carril per sentit (el 80% dels carrers). Encara que és la modificació que més notarem els conductors i vianants, també s'aplicarà els següents límits:

  • 20 km/h per les vies en què aquesta unificada calçada i vorera.
  • 50 km/h per les vies de dues o més carrils per sentit.

Mitjançant aquestes mesures pretenen calmar el trànsit, reduir el soroll, reduir la contaminació i principalment reduir la sinistralitat viària ja que es confirma una relació directa amb la velocitat. Per això, organismes internacionals com l'OMS, ITF o ETSC aposten pels 30 km/h i és evident aquesta relació amb un simple exemple:

<<La distància de frenada a 30 km/h és de 13 metres, a 50 km/h es duplica (26 metres). Això es tradueix en un augment de la probabilitat de morir en cas d'atropellament: si a 30 km/h és d'un 15% a 50 km/h 'arriba fins al 85%!>>. 

Entre setembre i octubre de l'any 2020 en l'Estudi de Mobilitat Segura i Sostenible de el Centre d'Estudis POSA fre- AXA es va incloure una pregunta relacionada amb aquesta reducció de la velocitat i la resposta dels enquestats va ser un 62% a favor el nou limiti sent major el percentatge de joves (18-34 anys) i dones (65%) enfront de gairebé un 40% que estava en contra.

Des del centre de reconeixement de l'Institut Oftàlmic de Mallorca us llançam la mateixa pregunta. Estau a favor o en contra d'aquestes noves mesures de límit de velocitat?

Utilitzem cookies, pròpies i de tercers, per a optimitzar la seva visita i millorar els nostres serveis mitjançant la personalització dels nostres continguts i analítica de navegació.Més informació en la nostra Política de cookies.

Indiqui les seves preferencies per a les cookies: