Un dels elements que caracteritza el servei d'IOM és la nostra aposta per la millora constant en tots els processos d'atenció al pacient, tant en les fases inicials del tractament com en aquelles més avançades. L'exemple real que es descriu a continuació ho demostra perfectament.
Setmanes enrere, es van programar a l'agenda d'un dels dies dues operacions per tractar sengles despreniments de retina. Mentre s'organitzaven ambdues intervencions, van entrar d'urgència dos nous pacients amb altres dos despreniments de retina que requerien ser atesos de forma imminent. En aquest instant la maquinària organitzativa d'IOM i tot el seu equip d'especialistes, es van coordinar al mil·límetre per, mentre es realitzaven les cirurgies programades per al dia, engegar tots els protocols necessaris per dur a terme el preoperatori dels nous pacients que acabaven d'arribar. Per a això es va utilitzar el servei d'urgències oftalmológicas amb què compta l'Institut Oftàlmic de Mallorca a la Clínica Rotger, que recordem que està operatiu durant les 24h del dia.
En finalitzar la jornada, s'havien conclòs quatre intervencions, dues d'elles de caràcter urgent, tot això en virtut de la implicació i coordinació dels equips mèdics i administratius de la clínica. L'oftalmòleg responsable d'efectuar aquestes intervencions va ser Hugo Blasco, especialista que acudeix periòdicament des de Barcelona per tractar aquells casos més delicats.
Es tracta d'una mostra més del que sol succeir una setmana o un dia qualsevol als nostres centres. Per aquest motiu, l'IOM pretén adaptar-se permanentment a les necessitats dels nostres pacients, dotant-se dels recursos humans i tècnics necessaris per atendre'ls de manera eficient i ràpida en aquells casos de màxima emergència.